La FGA estarà present a les 12h d’esport per lluitar contra el càncer

El pròxim 16 de juny tothom qui ho vulgui podrà tornar a gaudir i a participar d’una jornada esportiva, lúdica i gratuïta per lluitar contra el càncer. L’Associació andorrana contra el càncer, amb el suport de Vall Banc, organitza per aquest dia les ’12 hores d’esport Vallbanc contra el càncer’, una segona edició plegada de novetats amb l’objectiu, segons ha explicat el president d’ASSANDCA, Josep Saravia, ‘que la gent gaudeixi d’un dia d’esport i, a la vegada, donar visibilitat a la malaltia i explicar els serveis que ofereix l’associació als afectats. No es tracta d’un esdeveniment per recaptar’, ha manifestat Saravia, ‘sinó per a passar-s’ho bé i gaudir d’un dia en família’.

Es tracta d’una jornada non-stop de 9.30 a 21.30 hores que se celebrarà a l’Estadi Comunal d’Andorra la Vella, que acollirà les activitats esportives que han preparat les diferents entitats col·laboradores, com futbol, bàsquet, handbol, rugbi, tennis taula, atletisme, escacs, cúrling,golf així com també les classes dirigides de zumba, pilates i cycling, entre moltes altres més.

Les novetats són importants enguany. A més a més de l’ampliació del nombre de classes dirigides, se sumen les coreografies dels infants i joves de Xic&Dans, les animacions de ball de la Federació andorrana de ball o l’actuació de les Angels Cheerleaders. A més, com que el projecte de les ’12 hores d’esport Vall Banc contra el càncer’ vol també donar visibilitat a la malaltia potenciant la informació i conscienciació, s’han organitzat quatre xerrades que complementaran les activitats. L’arquitecte Antoni Pol parlarà d’arquitectura saludable i de com un edifici ‘malalt’ pot afectar a la nostra salut; i el mestre Reiki Salvador Codina explicarà els beneficis d’aquesta tècnica de canalització d’energies.

Però un dels actes centrals de la jornada serà la formació del llaç gegant contra el càncer, a les 12.30 hores, que necessitarà de la participació d’entre quatre-centes a cinc-centes persones per poder fer-se realitat. En aquest sentit, el president d’ASSANDCA ha fet una crida a tota la població ‘perquè aquest llaç gegant i solidari pugui fer-se amb èxit’. El punt i final a la jornada el protagonitzarà el futbol, un dels plats forts també d’aquesta edició de les 12 hores. Aprofitant que aquests dies s’està immers en el Mundial del futbol, l’organització ha volgut tancar el dia amb un partit entre el Futbol Club Andorra i jugadors de la lliga nacional.

Com l’any passat, els assistents podran gaudir d’una arrossada a càrrec del Rebost del Padrí, els tiquets de la qual tindran un preu de 5 euros i una part del benefici anirà destinat a l’associació. La jornada solidària s’ha pogut organitzar gràcies al suport de Vall Banc i a la col·laboració de les diferents associacions, federacions i clubs esportius del país, així com també del Comú d’Andorra la Vella.